Meredező mellbimbókat tessék!

Nehéz elképzelni, hogy a nők valójában nem a mellükről, a testükről szólnak? Hogy egy nőnek esetleg megalázó, ha szexuális tárgyként vagy sztereotip helyzetekben ábrázolják? Spongya rá. Így szokás, és így is megértjük, hogy nekünk szól a reklám… A nőnek amúgy is a konyhában, a fürdőszobában vagy az ágyban a helye. Néha azért elengedik bevásárolni is.

A reklámnő odafigyel az emésztésére, milliószámra fogyasztja a tudományos hangzású baktériumokat. Ha tusol, majd' elélvez közben, krémezi is magát rendszeresen, kötelezően élvezve a tevékenység minden pillanatát. A reklámnő fiatal, filigrán, de gyakran kezeli nem létező narancsbőrét, sokszor diétázik. Mindig mosolyog, de ha nem, akkor csak azért, mert még nem jutott hozzá az általa reklámozott termékhez. A Termék hatására tényleg mindig mosolyog és mindent más színben lát. Örömmel mos-főz-takarít. Az ő gyerekei a legápoltabbak, ruháik a legjobb illatúak, legpuhábbak. Az korosabb, kevésbé szexi, de még mindig nagyon csinos és vékony reklámnő elnéző, derűs mosollyal szemléli a koszt, a rendetlenséget, hisz ez csak természetes. Van ideje magára. Ő az Igazi Nő. Azt sem bánja, hogy fehérneműt neki is leginkább csak tizenéves anorexia határán egyensúlyozó lányokkal akarnak eladni.

Jó munkahelye van, mert „azokon a napokon” sem hisztis. Persze a viccet is érti, ezért jelentkezett az állásra. Fel is veszik dolgozni online ragadozónak, hogy ő maga is segíthessen a jobbnál jobb reklámötletek kigondolásában. Legalábbis a háttérből. Sok teendője akad azonban addig is. Például nagyon szégyelli, ha túl kicsi a melle. Épp ezért sokszor rendelt taxit és most várja a plasztikai sebész hívását, hátha ő nyert. Ha ad magára kicsit is, akkor a párját is rendelésre buzdítja, hiszen mi lehet szebb szerelmi vallomás, mint egy kupon, ami igazolja, a mellünk nem felel meg életünk párja számára a jelenlegi állapotában. Sebaj, a húst most már nagyobb kedvvel veszi.

Nem mell/esleg a klímaszerelő hamarosan érkezik a munkahelyére, a tulajnak fontos a megfelelő munkahelyi légkör. És mi mástól dolgozna a férfiember jobb kedvvel, mintha meredező mellbimbókat bámulhat? A jó női munkaerő nem hagyja cserben a kollégákat. A főnököt meggyőzte a hírportál címlapján látott hirdetésben meredező mellbimbó. Az is lehet, hogy más okból vágyik csodás keblekre az ember lánya. Mondjuk 3000 aláírást csak megér, ha megmutatja, ha van rá igény. (Nem volt.)

Így aztán már nem is csodálkozunk, ha a parlamentbe igyekvő női politikusok mércéje a másik hírportálon meg az, hogy melyik a legdögösebb. Nem szakértelem, nem felkészültség, még csak nem is az öltözködésük a téma. A tiltakozó levelekre az volt a válaszuk, hogy jóvanna, akkor szexi férfi jelölteket is kaptok, ne hőzöngjetek.

A fiatal, vonzó nők és férfiak nem szexuális tárgyak, hanem a többi emberi lénnyel egyenrangú, érző, gondolkodó emberek. A reklámszakmában azonban erről kevéssé akarnak tudomást venni.

Ha téged is felháborít a nők szexuális tárgyként kezelése, írj bátran ezeknek a cégeknek, szerkesztőségeknek, vagy írd alá a Nőkért Egyesület petícióját, amellyel a nők húsáruként ábrázolása ellen tiltakozhatsz a Reklámetikai Bizottságnál.

További nőkkel kapcsolatos híreket, érdekességeket találsz a feminfo facebook oldalán. Tetszik?