Válaszd a szépséget!

A Dove legújabb kampánya világszerte öt városban (Sanghai, San Francisco, London, Sao Paulo és Delhi utcáin) tette próbára a járókelőket, vajon az egymás melletti ajtók közül a szép, vagy az átlagos feliratún lépnek-e be. A többség az „átlagos” címkéjű ajtón sétált át.

A video – a cég, és termékeinek elmés promotálásán felül - arra hivatott, hogy inspirálja a nőket: válasszanak, és válasszák azt, hogy szépnek érzik magukat. Most ugyanis a többség hadilábon áll ezzel az érzéssel. A kampány keretén belül világszerte 20 országban 6400, 18 és 64 év közötti nőt kérdeztek meg arról, mint gondolnak a szépségről önmaguk esetében és más nőkre nézve. A megkérdezett nők kilencvenhat százaléka azt mondta, nem látja magát szépnek,  ugyanakkor négyötödük meglátta a szépséget másokban.

Az önefogadásban itthon sem állunk jól, egy korábbi kutatás szerint a megkérdezett magyar nők alig 27 százaléka volt elégedett külsejével.

A nyomasztás felett eljárt az idő

Egyre több kampányban láthatjuk, hogy a kreatívok felismerik, nem a szexuális vonzerő vagy a tökéletes szépség elérése az az ígéret, ami a női vásárlókat öszönzi. Bűntudatkeltés helyett ösztönzésre, megerősítésre várnak a vásárlók. A Dove úttörő volt abban a megközelítésben, melyről már írtunk, hogy nem nyomasztással, hanem épp ellenkezőleg: bátorítással érdemes népszerűsíteni nőknek szánt termékeiket. Legyetek határozottak, magabiztosak, szépek - üzenik és szerintünk a hasonló üzenetek révén a nőktől a lojalitás mellett bőven jön a pénz is, érdemes tehát a kegyeiket keresni.

Mi mindenesetre vevők vagyunk a pozitív üzenetekre.

További nőkkel kapcsolatos híreket, érdekességeket találsz a feminfo facebook oldalán. Tetszik?

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.